×
×

درمان و دارو در فضای مجازی؟
مراقب تبلیغات درمان و داروهای ناشناخته مجازی باشید

 به یاد داشته باشیم که هر دارو بایستی مبتنی بر وضعیت خاص هر بیمار تجویز و استفاده شود. جان خود و خانواده‌تان را با خرید این محصولات نامشخص به خطر نیندازید.
مراقب تبلیغات درمان و داروهای ناشناخته مجازی باشید
  •  تقریبا هر روزه در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های متعدد این چنینی را به عنوان تبلیغات درمان و دارو می‌بینید.
    بررسی فکت‌نامه سلامت نشان می‌دهد:
     اکثر این محصولات و متن تبلیغات درمان با هدف تحریک ذهن متقاضیان با استفاده از واژگان جذاب طراحی می‌شوند که شما را مجبور به خرید کنند.
    در اکثر این محصولات ادعا می‌شود مجوز سازمان غذا و دارو را دارند اما در عمل مجوز معتبری ندارند. هرچند به‌طور کلی مجوز فروش هیچ دارویی بجز درگاه‌های رسمی، به صورت تبلیغ درمان اینستاگرامی و تلگرامی وجود ندارد.
     اکثر فروشندگان این محصولات ادعا می‌کنند محصولات گیاهی بوده و عوارضی ندارند. در حالی که اولا مشخص نیست درون این محصولات چه موادی به کار رفته و اگر هم گیاهی باشند، عوارض جدی می‌توانند داشته باشند.
     تولیدکنندگان معمولا در تایید اثربخشی آنها، عکس‌ها، فیلم‌ها و مطالبی را منتشر می‌کنند که به‌گونه‌ای تجارب بیماران هستند. این درحالی است که نه صحت این ادعاها قابل بررسی است و نه مشخص است واقعا این اثر مشاهده شده، مربوط به دارو بوده یا خیر.
     متاسفانه جامعه پزشکی کشور هر روزه در بیمارستان‌ها شاهد مراجعه دیرهنگام بسیاری از بیماران هستند که بخاطر اعتماد به این درمان و داروها، دیر مراجعه کردند. آنها نه‌تنها بهبود نمی‌یابند، بلکه روزبه‌روز بدتر نیز شده و دیگر امیدی به بهبودشان نیست.
     به یاد داشته باشیم که هر دارو بایستی مبتنی بر وضعیت خاص هر بیمار تجویز و استفاده شود. جان خود و خانواده‌تان را با خرید این محصولات نامشخص به خطر نیندازید.
    نویسنده: احمد مهری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *